Khamis, 28 Oktober 2010

Ya Allah

mengapa???
aku gagal dalam mengawal diri
mencari ketenangan seperti dahulu
yang damai dan tenang rasanya..


Ya Rabbul Izzati

perasaan itu sering membungkam hati
merubah situasi
mengguris hati
mencalar hati
pada mereka yang ku sayangi

Ya Rafi'

bantulah aku..
hambamu yang kerdil ini
sunggguh aku tidak termampu
mengawal diri
tika berubah situasi
seakan aku berada pada dua alam yang berbeda

Ya Mu'iz

Kepadamu ku berserah
menghadapi segala ketentuanmu
kerna diri ini tahu
ada hikmah disetiap takdirmu
cuma satu ku pinta pada-Mu
pimpinlah hatiku
ke jalan suci yang diredhai oleh-Mu

Ya 'Azim

hanya padamu
ku titipkan doa dan harapan
selain usaha yang kulakukan
namun
aku redha
menghadapi setiap ujian dari-Mu
kerna aku tahu
engkau menyanyangi diri ini
menyayangi hamba yang sabar menempuh dugaan dari-Mu


"SABAR ITU TARBIYAH JIWA DALAM MEMUPUK HATI YANG SUCI"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...