Sabtu, 4 Disember 2010

Egoiskah Aku ??



Tika tinta ini ku coretkan
Buat penawar hati,
mungkin untuk seketika,
tapi harus kucuba menerima seadanya..

Hanya tinta biasa,
buat luahan hati
yang penuh rasa ..

Biarlah rahsia hati,
seperti juga takdir ilahi,
tiada siapa yang mengetahui
hanya ilahi dan juga diri ini.

Pernah ku dengar,
kata nasihat seorang sahabat muslimat,
Bila kita jatuh cinta pada seseorang, 
dan dia sudah dimiliki,
Usah luahkan rasa hati itu,
Biar ia disimpan jauh di lubuk hati,
kerna bila perasaan itu terkubur bersama jasad kita kelak,
Kita syahid dalam memperjuangkan maruah cinta
kerna,
cinta itu harus di labuhkan pada yang Maha Esa..

Ya,
itu yang perlu aku lakukan,
kerna ianya sama dengan prinsip diriku,
aku tak akan meluahkannya,
buat selama-lamanya,
hingga akhir hayat ini,

Egoiskah aku???..
Namun itulah diriku,
Tidak mahu meluahkan apa yang dirasa,
Kerna,
Aku bukan seperti yang lain,
Bisa merebut kebahgiaan insan lain,
Kerna aku yakin pada Yang Maha Kuasa,
Yang telah menentukan yang terbaik buat semua hambanya.

Duhai hati,
Sudahlah dan berhentilah disini,
Lenyapkan impian dan hasrat itu,
Jauh di sudut hati,
Kerna tiada yang pasti dalam hidup ini,
Kerna takdir ilahi itu tiada yang mengetahui......

.
.
.
.
[ moga kita semua menemui sinar bahagia dari-Nya]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...