Isnin, 20 Disember 2010

Tintaku buatmu~


Sungguh hatiku terusik,
Tatkala aku membaca tintanya buatku,
Daripada seorang sahabat yang juga seorang kakak
Untuk adiknya yang sangat manja..

Kakak,
aku sungguh terharu,
kerna dirimu sungguh berharga,
buat diriku sebagai seorang sahabat juga seorang kakak

Menilai setiap langkah dan nasihat,
untuk terus memberi bimbingan buat adikmu ini,
Ku harap agar aku dapat bertemu denganmu lagi,
Biarpun kita jauh namun kita sentiasa dekat bersama.

Tak akan aku tangisi,
sekiranya pemergianmu meninggalkanku,
kerna ketahuilah bahawa akkku sayang,
aku tahu kamu syahid dalam berjuang di jalan ALLAH.

Benar,
Perancangan ilahi perancangan yang terbaik,
buat kita semua hambanya yang lemah ini,
Kita hanya mampu merancang sahaja,
Namun, yang menentukannya adalah
YANG MAHA ESA!

Adik rindu sangat pada akk,
banyak sungguh cerita yang ingin dikongsi bersama,
Tatkala aku keseorangan disini,
Aku rindu dengan telatah dan tawamu..
Ku harap pada-Mu YA ALLAH
moga aku bisa ketemu dengan kakak kesayaganku ini..

[ Adik rindu pada kak Ngah]
[ akk balik ya..adik sentiasa tunggu akk disini]

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...