Ahad, 24 April 2011

Umpama Permata

Duhai kasih,
Usah bersedih lagi
Lautan cinta dan kasih ilahi
tidak pernah layu
di kunjungi gelombang ombak yang deras
.
.
Duhai cinta
andai kau berpaut pada kasih ilahi
air mata yang mengalir pasti lebih berharga
umpama permata putih
yang tetap bersinar
walau dilitupi berjuta
pepasir pantai
.
.
Duhai sahabat
aku menyayangimu
aku menyanjungi pengorbananmu
aku mengenangi perjuangan sesama kita
aku merindui gelak katawa bersamamu
aku menangisi kesedihan yang kita alami
kerna kalianlah
cinta hatiku 
hampir selama setahun ini..
.
.
Ku korbankan masa untuk keluargaku
ku hilangkan masa bersama sahabat handaiku
semuanya kerana kalian
insan yang bertakhta di hatiku
yang menjadi sebuah kenangan terindah buat selamanya..
.
.
Akhirnya,
air mata itu tidak mampu ku tahan lagi
tatkala melihat 
tawa
senyuman
kalian semua..
aku niatkan pada ilahi
agar air mata yang mengalir suci itu tulus dari hati
kerna sayangnya aku pada sebuah
keluarga
kerna sayangnya aku pada sebuah
ukhwah yang tiada ternilainya....
.
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...