Selasa, 21 Jun 2011

Selamat Hari bapa, Abah!


Assalamualikum w.b.t

Kehadapan buat ayahanda yang tiada lagi dimata..Moga rohmu tenang disisi yang Esa..Abah, hari ini adalah hari ayah sedunia..dikesempatan ini, anakmu ini mengucapkan selamat hari ayah..Biarpun dirimu tidak lagi mendengar kata-kata ini, namun cukupkah bekalan doa dan kiriman Al-Fatihah menjadi peneman dirimu disana..

Abah,tinta ini hanya tinta biasa..Entah mengapa hati sering dirunding rasa sedih sejak akhir-akhir ini..Allah..kuat sungguh dugaan yang Kau berikan pada hambamu yang tidak berdaya ini..Namun..demi mereka, aku mencuba yang terbaik untuk menjadi yang terbaik ..Moga senyuman dan tawaku mampu memberi kekuatan pada mereka semua..

Hari ini hampir genap hari yang ke -100 pemergian arwah ayahku..ini bermakna benar-benar dia pergi meninggalkan aku di dunia ini..Mengapa hati aku tetap terusik mengenang keindahan zaman lalu..Sungguh, walau aku punya egois tersendiri..Namun, satu detik masa yang berlalu, mampu mengugat tawa dan senyuman aku tika itu.

Hari ini..hari bapa! Selamat hari bapa, abah!..walau dirimu jauh dimata..walau dirimu tidak ku dapat tatap wajahmu..namun, cukuplah kenangan antara kita dahulu menjadi kekuatan dalam diri..walau apa jua yang kau lakukan..jauh di sudut hati ini, aku tetap menyayangimu..Ku kirim doa dan Al-fatihah buat dirimu disana..Moga rohmu aman disisi yang esa..Al-Fatihah...

Buat sahabat handai di sana..Hargailah insan yang kalian masih ada...Hargailah peluang yang diberi ini untuk sama-sama menghargai kasih sayang ibu dan ayah kita..Lumrah manusiawi..selagi mana ianya berada di depan mata, pasti kurang untuk dihargai..namun bila mana ianya pergi jauh dari pandangan mata, kalian pasti merasa hiba dan berduka atas pemergiannya..Masa ini..carilah mereka sebagaimana mereka membesarkan kita..

Buat ayahanda tercinta, biarpun dirimu tiada lagi disisi..tiap saat ku panjatkan doa dan ku sedekahkan kiriman Al-Fatihah agar rohmu tenag disisi yang Esa..Biarpun aku tidak pernah lagi melihat wajahmu, namun pasti kenangan yang berbaki itu menjadi sebagai satu kenangan indah aku bersamamu..Walau apa jua yang berlaku, aku tetap menyayangimu..wahai ayahku..

Salam sayang,

Anakanda mu yang tersayang,
Nurfatimazurin binti Wahir.
19 Jun 2011
11.54 malam



Selamat Hari Bapa, Abah!




2 ulasan:

  1. moga k.zurin tabah..doa terbaik adalah dri anak2 yg soleh..moga ayahnda bahagia di sana..ameen

    BalasPadam
  2. insyaAllah adik..syukran zatie...(9_9)..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...