Ahad, 28 November 2010

[ kata hati ]

Ku lihat langit
gelap
tiada bintang
hanya bertemankan cahaya lampu jalanan

Kata hati ini
sejujurnya mengakui
kudambakan semuanya
namun hakikatnya
bukan semua itu milik ku

Tiap detik
tiap saat
walau aku terus mencuba
namun noktah akhirnya
aku masih begini

Senyap dalam lamunan kalbu
Aku hilang dalam realiti kehidupan
Arah mana Ya Rabbi
jalan mana perlu aku lalui
Cahaya mana harus aku lihat

Menyingkap tirai hidup
meraba dalam kegelapan
seakan aku buta mencari jalan
namun
ku tetap gagahi jiwa
minda dan hatiku
terus ke jalan mu
YA RABBI

.
.
[ walau apa terjadi aku akan buat mereka gembira]
.
.
[ aku akan buat mereka bahagia]
.
.
[ dan aku akan buat mereka tersenyum walau aku dalam duka]
.
.
[Ya Rabbi, aku sangat menyayangi mereka]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...